Pohybové curriculum
Od šesti let jsem dělala akrobacii u Franka Towena (Františka Novotného), od devíti let jógu, která mne provázela po většinu života. Divadelní průpravu jsem pak v průběhu základní školy nabrala u Václava Kotvy. Tanec proběhl kolem v krátkém čase v taneční skupině Shock. Několik let po ukončení střední školy jsem se věnovala spolu s jógou i Alexandrově technice, Feldenkraisově metodě, tanci Pěti rytmů a spolupořádání pohybových seminářů. Svoje studijní léta ve Velké Británii jsem zaměřila na práci s prostorem, zvukem a tělem v rámci magisterského studia Contemporary Art, Sound and Music, kde jsem se zaměřila na vyjadřovací prostředek performance. V průběhu let po návratu z VB jsem se věnovala dalšímu pohybovému vzdělávání a performování.
Díky dětem jsem objevila Intuitivní pedagogiku a s ní spojené intuitivní hry, jemný způsob, jak zapojit tělo do hry a ošálit neustále kritizující a evalující mozek 😊 a dovolit si hrát s dospělými hry, ve kterých není vítěze ani poraženého. Navrátila jsem se k józe, lektorským kurzům jógy pro těhotné a malé děti a po několik let jsem vedla kurzy Jin jógy pro dospělé.
V následujících letech jsem si své zkušenosti ověřovala a prohlubovala v osobní praxi. Přijala jsem výzvu Sladovny Písek k participaci na projektu Terezy Dobiášové Volní jako ptáci, kde jsem znovu objevila svou velkou životní touhu – tanec. Hana Polanská Turečková a Marie Gourdain v semináři Choreografická kompozice a analýza pohybu mi umožnily proniknout jak do teorie, tak i praxe tanečních technik zejména však Labanovy analýzy pohybu (Rudolf Laban) a Body-Mind Centering (Bonnie Bainbridge Cohen), která zásadně ovlivnila moje vnímání těla, pohybu a prostoru. Krom toho navštěvuji workshopy konkrétních osobností současného tance a kontextu well-beingu a současných tanečních technik (Li Kehua, Javier Cura, David Zambran, Fighting Monkey Practice, Countertechnique, pohybová řeč Gaga…)
V současnosti jsem součástí projektu Tanec školám, respektive kurzu pro taneční profesionální umělce zaměřené na rozvoj metodických kompetencí pro výuku Taneční a pohybové výuky na základních školách.